مرجع مقالات تخصصی ارایش

آموزش جامع و تخصصی مراقبت و زیبایی

مرجع مقالات تخصصی ارایش

آموزش جامع و تخصصی مراقبت و زیبایی

آموزش جامع و تخصصی مراقبت و زیبایی

بایگانی
  • ۰
  • ۰


در شرایطی که بتوانید در منزل با مواد طبیعی مانند چغندر، رژلب بسازید، یک گام پهناور به سوی تن درستی خویش برداشته‌اید، به این دلیل که این رژلب هیچ ضرری برایتان ندارد، صحیح برعکس طولانی تر رژلب‌های جانور در بازار.  
ایجاد رژلب طبیعی و خوشرنگ در منزل و آن هم با مواد بسیار طبیعی و در دسترس، علاوه بر اینکه یک عمل شادی بخش و درگیر کننده میباشد، حقیقتا میتواند شما‌را به سالمی نزدیک نماید. طولانی تر رژلب‌های مو جود در بازار به جهت کاربرد برخی از فلزات در تولید آنها، بسیار پرضرر می باشند و خوب میباشد که با استعمال از یک رنگ دهنده طبیعی مانند چغندر، لااقل از خرید رژلب قرمز رنگ بی‌نیاز گردید. پس با زیبامون دات کام یار باشید تا فرمان ایجاد آن را بیاموزید، خیلی هم معمولی میباشد!

بهترین مارک رژلب

یادگرفتن تولید رژلب طبیعی و خوشرنگ با چغندر
مواد مایحتاج برای ایجاد رژلب:
1/2 قاشق چایخوری موم طبیعی

یک قاشق چایخوری کره کاکائو طبیعی

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل

1/2 قاشق چایخوری پودر چغندر

تیوب بالم لب یا این که هر محیط حفظ کننده دیگر

 

 

طریق تنظیم:
کره کاکائو، روغن نارگیل و موم را به طرز بنماری (آن‌ها‌را هم راستا قابل حرارت بریزید و روی یک قابلمه آب در اکنون جوش قرار دهید)  ذوب فرمائید. پس از اینکه تماما قابل انعطاف و ذوب شدند، مخلوطشان فرمایید و آنگاه پودر چغندر را به آن بیشتر کنید تا به طور کامل در یکدیگر ترکیب شوند، ولی میتوانید تمام مواد را در صدر با یکدیگر ترکیب نمائید، ولی در شرایطی‌که به نوبت باشد بهتر به خورد هم میروند. حال مواد را در تیوب بالم لب یا این که محیط‌ای که در لحاظ دارید بریزید.

پس از سرد شدن آن، میتوانید آن را به کارگیری نمائید. این ترازو مواد، برای 2 قوطی بالم لب کافی میباشد، ولی می توانید مقدار آن را اضافه نمایید و تعداد بیشتری تنظیم نمائید، چون تا 3 ماه میتوانید آن را حفظ نمایید.

برای تنظیم پودر چغندر، می توانید چغندر را به صفحه‌های نازک برش بزنید و آنها را در یک سینی کنار یکدیگر بچینید و تعدادی روزی بگذارید تا به طور کامل کم آب شود و آن گاه آن را به پودر تبدیل نمائید.

 

 

 

یک سری نکته حائض اهمیت:
1. روغن نارگیل، کره کاکائو و موم، شالوده این رژلب را تشکیل می دهند که با تغییر و تحول اندازه‌های آنان، میتوانید دسته رژلب را تغییر تحول دهید. برای مثال درصورتی که روغن نارگیل را طولانی تر فرمائید، رژلب درخشان‌تری به دست خواهید آورد و چنانچه موم را طولانی تر نمایید، رژلبتان ماندگاری و سفتی بیشتری خواهد داشت، ولی بافت آن طولانی تر به بالم لب شباهت خواهد داشت.

 

2. میتوانید مقداری روغن نعناع یا این که اسطوخودوس هم به مواد نخستین بیشتر نمایید تا رژلب بو خیر بگیرد و همینطور نرمی و لطافت بیشتری به لب‌ها بدهد.

 

3. پودر چغندر در تولید رنگ خیلی مهم میباشد، هرچه این پودر تیره‌خیس باشد؛ رنگ آن قدرتمند‌خیس و قرمزتر و هر چه پر‌نور باشد، رژلب به رنگ صورتی گرایش داراست. می توانید از آب چغندر هم استعمال فرمایید، ولی رنگ رژلب پر‌نور‌خیس خواهد شد. بدین چهره که چغندر را در میکسر بریزید و یا این که آن را با هاون له نمایید آن‌گاه عصاره و آب بیرون گردیده از آن را بگیرید و مقداری در ماکرویو حرارت دهید تا از خامی درآید. یا این که اینکه آن را به عبارتی اولیه با موم و مواد دیگر ادغام نمائید تا حرارت ببیند.

 

4. در صورتی‌که نیاز دارید که رژلبتان خواص معالجه هم داشته باشد، به جای کره کاکائو، یه خرده روغن ویتامین E یا این که گلیسیرین به مواد طولانی تر فرمایید. در فیس به کار گیری از روغن ویتامین E، بایستی رژلب را در اندازه نادر تهیه و تنظیم نمائید و آن را به برهه زمانی طولانی محافظت نکنید.
 

  • ۹۸/۱۱/۰۳
  • عباسی عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی